Asistent pedagoga a jeho role v předškolním vzdělávání sociálně znevýhodněných dětí (8 h)
- číslo akreditace: MSMT- 176/2021-4-112
- doba trvání: 8 hodin (1 celodenní kurz nebo 2 odpoledne po 4 hod)
- maximální počet účastníků: 25 osob
- cena: najdete u konkrétního aktuálně vypsaného kurzu
Kurz přiblíží účastníkům význam a možnosti využití asistenta pedagoga při předškolním vzdělávání sociálně znevýhodněných dětí včetně konkrétních příkladů náplně práce a spolupráce s jednotlivými aktéry vzdělávacího procesu a základních informací o legislativním ukotvení profese asistenta pedagoga v MŠ.
Obsah kurzu
- vymezení funkce asistenta pedagoga ve vzdělávacím systému v ČR
- kvalifikační předpoklady uchazeče o práci asistenta pedagoga
- legislativa: odpovědnost asistenta pedagoga a další aspekty profese
- náplň práce asistenta pedagoga
- vhodné formy spolupráce mezi asistentem pedagoga a učitelem mateřské školy
- žák se sociálním znevýhodněním – základní vymezení
- specifika vzdělávání dětí ze sociálně znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí
- možnosti a vhodné formy práce asistenta pedagoga ve vztahu k potřebám soc. znevýhodněných dětí
- role asistenta pedagoga při zprostředkování komunikace mezi mateřskou školou a rodinami znevýhodněných dětí;
- asistent pedagoga jako vzor pro děti z etnických menšin